Gdzie założyć biuro?
Ważnym kosztem przy wynajęciu biura, jest też kwestia umeblowania i zaaranżowania przestrzeni. To jest coś, co trzeba wziąć pod uwagę. Możemy wynająć biuro, które jest już odpowiednio przygotowane do prowadzenia działalności, pytanie tylko, czy będzie nam to odpowiadało? Jeżeli lokal nie jest urządzony, zawsze możemy spróbować negocjować cenę. Wiadomo - zorganizowanie przestrzeni do pracy i przyjmowania klientów, to kolejny koszt.
Jeżeli nie zależy nam na dobrej lokalizacji, albo biuro jest tylko elementem uzupełniającym w kwestii pozyskiwania klientów, to możemy znacznie zmniejszyć koszty związanie z wynajęciem lokalu. Nie warto również wiązać się długoterminową umową, warto zwrócić uwagę na okres wypowiedzenia. Przecież nigdy nie wiadomo, czy dany lokal rzeczywiście się sprawdzi.
Bezpieczne biuro
Każdy z nas chce czuć się bezpiecznie - zarówno we własnym mieszkaniu, jak i w miejscach publicznych. Coraz chętniej miasta instalują systemy monitorujące, ale nie zawsze za ich pomocą da się znaleźć sprawcę kradzieży, czy tez pobicia. Bywa że jakość nagrań jest zbyt niska, by uniknąć wątpliwości. W takim razie, czy montowanie takich urządzeń nie zapewnia nam tylko jedynie} złudnego poczucia bezpieczeństwa?
Nie. Już sama efektywna.
Co ważneogólnego bezpieczeństwa rzeczywiście się poprawia.
Biurowe archiwum
Archiwizacja dokumentów to jest ciekawy temat. Mam jeszcze kilka fajnych informacji.
Archiwizacja jest procesem polegającym na zabezpieczaniu i magazynowaniu dokumentów. Archiwizacji podlegają takie dokument, które nie mają w danej chwili wartości użytkowej, ale ze względu na wymogi prawne, lub inne, dobrze jest je zachować. Miejscem przechowywania takich akt, jest archiwum. Duże instytucje, bądź korporacje posiadają własne archiwa. Kolejna kwestia też jest związana z omawianym tematem.
Archiwizacja dokumentów ma swoje bardzo istotne powody. Jeżeli prowadzimy dość sporą firmę, to są nam potrzebne wtedy, gdy zażąda ich jakiś urząd. Nie chodzi tylko o rozliczenia. Ważne są pozostałe dokumenty. Jeśli nie jesteśmy w stanie dać sobie rady sami, trzeba znaleźć firmę zewnętrzną, która uporządkuje to za nas. Tak samo ciekawym i podobnym tematem jest też to co opiszę następnie.
Co zrobić gdy mam w firmie znaczną ilość dokumentów, które nie są mi już potrzebne ale z uwagi na wymogi prawne muszę je przechowywać? Chyba najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest zorganizowanie sobie archiwum - aczkolwiek robienie tego we własnym zakresie pociąga za sobą spore koszty. Tak więc lepiej i taniej jest to przekazać do firmy zewnętrznej. Podobnie ma się następna sprawa.
Ciekawe prawda? Myślę, że jeszcze poruszę te zagadnienia w kolejnych wpisach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz